Fragt
Deres indkøb vil blive sendt med GLS til pakkeshop / PostNord til privatlevering – til adressen der angives ved ordreafgivelse.

Såfremt vi modtager Deres ordre inden kl. 12.00 på hverdage, vil De normalt modtage Deres varer indenfor 1-3 hverdage herefter. Vi kan ikke levere i weekender eller på helligdage.
Varer bestilt lørdage, søndage, vil blive ekspederet næstkommende åbningsdag.
—–
Juletravlhed
VI HAR MEGET TRAVLT HER OP TIL JUL 🙂
SÅ FORVENT LÆNGERE LEVERINGSTID, OP TIL 5 DAGE EKSTRA.
ØNSKES LEVERING FØR JUL ER SIDSTE MULIGHED D. 11 DECEMBER.  

Varer som er i restordre levers pt. efter jul.
Alle varer leveres samlet, er en varer i restordre leveres alt først når den er på lager igen.
Så bestil ad 2 omgange, hvis du ønsker det som ikke er i restordre, med det samme.
—–

Bemærk at GLS ikke leverer i weekender og på helligdage.

Levering
Vi sender til GLS pakkeshops i Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne.
Prisen for GLS forsendelser til Danmark er kr. 25,00 
Frit leveret med GLS i Danmark ved ordre over kr. 599,00. (Gælder kun til GLS pakkeshop)
Indtast dit postnummer på kassesiden og vælg udleveringssted.

Vi sender til privatadresser med PostNord i Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne.
Prisen for privat forsendelser til Danmark med postNord er kr. 72,50 
Sendes til adressen der angives ved ordreafgivelse.

Forsinkelser
Forsinkelser i produktionen kan opstå, og derved forsinke leveringstiden og i dette tilfælde accepterer De ved bestilling, at Kardinal Chokolade ikke drages til ansvar eller pålægges udgifter, til dækning af eventuel tab eller erstatning.

Ved forsinkelser hos GLS /PostNord kan Kardinal Chokolade og ChokoladeTorvet.dk heller ikke drages til ansvar for.  
Ved levering til pakkeshop bliver forsendelsen opbevaret i 10 dage. Afhentes pakken ikke inden for de 10 dage, sendens den retur til
Kardinal Chokolade / ChokoladeTorvet.dk
Ønsker De, at pakken skal gensendes, koster dette ny tur/retur pakkeporto.

Leveringstid
Varer til Danmark leveres normalt inden for 1-3 hverdage.

Under Faktureringsadresse/Leveringsadresse beder vi om et mobilnummer på modtager, således at PostNord i tilfælde af, at modtager ikke er hjemme, kan sende en SMS med afhentningssted.

Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.
Opdager vi en fejl i prisen for en vare du har bestilt på hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigt muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris.
Er vi ikke er i stand til opnå kontakte med dig, vil vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit tilbud.

Fortrydelsesret
Bemærk venligst at der ikke er fortrydelsesret for køb af levnedsmidler.
Chokolade er fødevarer og skal derfor også behandles derefter. Ifølge Forbrugeraftaleloven § 17, stk. 2, nr. 1 jf. § 9, stk. 2, nr. 1, er der ikke fortrydelsesret på køb af varer til husholdningens løbende forbrug, herunder chokolade og specialiteter.

Fortrydelsesretten er 14 dage.
Ved ikke fordærvelige varer regnes fristen som udgangspunkt fra den dag, De har modtaget varen eller den første levering i hænde.
De har efter forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortrydelsesretten og om den købte vare. Fortrydelsesfristen løber ikke, før De har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller e-mail).

Du har 14 dages fortrydelsesret på dine varer fra den dag, du modtager varerne.
Leveres ordren af flere omgange, er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare.
Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal på utvetydig måde oplyse Kardinal Chokolade ApS om, at du vil fortryde købet. Du vil umiddelbart efter modtage en kvittering.

Ønsker du at benytte din fortrydelsesret, kontakt os på [email protected] eller  (+45) 39 18 46 31

Bemærk venligst at der ikke er fortrydelsesret for køb af levnedsmidler. 

Returnering
Når du har meddelt Kardinal Chokolade/ChoholadeTorvet, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt eller inden for 14 dage til:
Kardinal Chokolade A/S
Strandvejen 8
2100 København Ø

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor også kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering med mindre andet er aftalt.
Bemærk venligst at vi ikke modtager varer sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling
Senest 14 dage efter Kardinal Chokolade A/S har modtaget din henvendelse om fortrydelse, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb samt eventuelle leveringsomkostninger svarende til den billigste forsendelsesmetode. Tilbagebetalingen vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt beder om andet.

Kardinal Chokolade kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelse, hæfter du for varens værdiforringelse.

Købelovens mangelsregler kan benyttes.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/od